Kirándulás kisgyerekekkel
2014.11.07 Krediesz
Használjuk ki még a szép őszi napokat, és töltsünk minél több időt a szabadban, friss levegőn, elő a túrabakancsokkal és irány az erdő. Ha gyerekekkel indulunk útnak érdemes pár dolgot szem előtt tartani, hogy a kirándulás valóban jó élmény legyen, hiszen egy feltört sarok, egy hiányzó esőkabát el tudja rontani a szép napot. A mai napra összeszedtem, hogy mi miket viszünk minden esetben a családi kirándulásainkra. A lista természetesen egyéni igények, a hátizsák befogadó képessége és a cipelője teherbírása szerint bővíthető-csökkenthető. Íme az én listám:

kirandulas

  1. Váltóruha minden gyereknek, de ha nem akarod a fél szekrényt vinni, mindenképp legyen egy-egy pár száraz zokni és nadrág.
  2. Pelenkásnak a pelenkázáshoz minden szükséges felszerelés, plusz zacskó a használt pelenkának
  3. Esőkabátok. Lehet kapni egészen kicsire összehajtogatható esőkabátokat, egy hirtelen zivatar esetén tökéletesek.
  4. Sapka a napsütés ellen
  5. Gyerekhordozó eszköz, ha még nem bír sokat gyalogolni a kicsi. Nekünk egy vázas hordozónk és egy csatos hordozónk van erre a célra. A vázast azért szeretjük, mert plusz rakodótér van benne, de ebbe csak a már stabilan ülő gyermeket tedd bele. A csatos hordozóban vagy kendőben a legkisebbek sem maradnak ki a kirándulásból. Ez utóbbiak kis helyen is elférnek, ha épp nincsenek használatban. Ha nagy kerekű a babakocsi az is megfelel a célnak.
  6. Ha olyan helyre mentek, ahol vizes területekkel is meg kell küzdeni (pl. Cuha völgye), érdemes gumicsizmában menni és a túra végére egy váltócipőt vinni a gyerekeknek.
  7. Elsősegélynyújtó készlet: olló, ragtapasz, fertőtlenítő szer, csipesz kis helyen elférnek. Ide kerülhet a fényvédő krém is és a wc papír.
  8. Térkép vagy útvonalleírás, iránytű, gps, kinek melyik a praktikusabb, kényelmesebb
  9. Enni, innivaló. Mennyisége és típusa az egyéni igényektől függ. Arra ügyeljünk, hogy gyorsan romlandó élelmiszert ilyenkor ne vigyünk magunkkal, se csokoládét, mert a melegben hamar tönkremennek. Részesítsük előnyben a kevésbé maszatoló élelmiszereket, zöldségeket, gyümölcsöket. Készítsük el otthon előre a szendvicseket. A folyadék esetében a víz a legjobb választás, de természetesen a kedvenc innivalót is vihetjük magunkkal.
  10. Gyufa, újságpapír, ha kijelölt tűzrakó helynél szeretnénk sütni valamit. Ez esetben az oltáshoz szükséges vizet is vinni kel, ha nincs a helyszínen víz.
  11. Telefon
  12. Fényképezőgép
  13. Ha tömegközlekedéssel megyünk, érdemes a menetrendet is elvinni, vagy kijegyzetelni a minket érintő részt.
  14. Üres zacskó a felgyűlő szemétnek.
  15. Labda, buborékfújó, ugráló kötél, tollas, egyéb szabadban játszható játékok igény szerint
  16. Piknikpléd
  17. Személyes iratok

+1 ötlet: hallottatok már a geoládázásról? Aki esetleg nem ismeri annak jó szívvel ajánljuk figyelmébe - kicsiknek és nagyoknak egyaránt remek szórakozás. Részletesen itt olvashattok róla.

Béni-Samu Eszter, gyógytornász

Téli idény növényeinkről

2018.02.17. 13:28

Sok szó esik arról, hogy fogyasszunk minél többször - naponta legalább háromszor, de inkább ötször - zöldséget és gyümölcsöt, azok közül is a legjobbak a szezonális, az adott helyen megtermő, aktuális idényben érő fajták. A decemberrel beköszöntött a tél, amikor nem olyan bőséges a kínálat, de ekkor is érdemes törekedni arra, hogy minél gyakrabban kerüljenek zöldségek és gyümölcsök a tányérunkra. Hogy konkrétan mik ennek az időszaknak az idény növényei, és miért is jó, ha figyelembe vesszük hogy minek van szezonja, mai bejegyzésünkből megtudhatjátok.
5 tipp lelki egészségünk megújításához

2018.02.15. 11:45

Tavasszal általában a legtöbbünkben megérik a tisztulási, "újjászületési vágy". Ha felszedtünk néhány kilót a téli hónapok alatt, elindul testünk formálása. Tőlünk már megszokhattátok, hogy mindamellett, hogy ezeket a dolgokat is fontosnak tartjuk, nem feledkezünk meg arról - és Benneteket is erre biztatunk - hogy a testünk mellett figyeljünk oda lelki, szellemi egészségünk megőrzésére, feltöltésére, tisztán tartására is. A mai cikkünkben ahhoz adok ötleteket, hogyan tudjunk lelkünket is megújítani a testünkkel egyetemben, kihasználva a tavasz frissítő erejét.
10+1 egyszerű ötlet a tavaszi megújuláshoz

2018.02.15. 10:58

A természet jó példát mutat minden esztendőben arra, hogy hogyan kell újra és újra megújulni, megszépülni. A tavaszi időszak nekünk is jó alkalom arra, hogy kövessük példáját. Érdemes hangsúlyt fektetnünk a megelőzésre és nem csak akkor odafigyelni magunkra, amikor már konkrét baj van! A mai írásunkban összegyűjtöttünk pár egyszerű tippet a tavaszi megújuláshoz.
Réteges eper Nettitől

2015.03.16. 15:05

A nyáron nagyon sok epret kaptunk egy kedves barátunktól, akinek a családja termesztéssel foglalkozik. Így a fagyasztóba tetemes mennyiségű pürésített eper került...
Köleses zöldségleves

Köleses zöldségleves

Egy tápláló, finom és gyors zöldséges leves a hétköznapokra.

Gyömbértea

Gyömbértea

Nemcsak azért jó választás, mert finom. Csökkenti például a nyálkahártyák irritációját, és gyulladáscsökkentő hatású, melyet ki lehet használni megfázás és hörghurut esetén, ami gyakori probléma a téli időszakban.

Téli vitaminsaláta

Téli vitaminsaláta

A téli hónapok egy kiváló, vitaminban gazdag nyersanyaga a savanyú káposzta. Íme egy recept ötlet hozzá: