10+1 egyszerű ötlet a tavaszi megújuláshoz
2018.02.15 Krediesz
A természet jó példát mutat minden esztendőben arra, hogy hogyan kell újra és újra megújulni, megszépülni. A tavaszi időszak nekünk is jó alkalom arra, hogy kövessük példáját. Érdemes hangsúlyt fektetnünk a megelőzésre és nem csak akkor odafigyelni magunkra, amikor már konkrét baj van! A mai írásunkban összegyűjtöttünk pár egyszerű tippet a tavaszi megújuláshoz.
    tavaszi-megujulas-krediesz640
  1. Kerüld az üdítő italokat és a felesleges, túlzott cukor fogyasztást! Nem arról van szó, hogy soha ne együnk meg egy szelet süteményt, csak ezen dolgok fogyasztása ne váljon mindennapi szokásunká, ne váljunk függővé! A hangsúly a szokáson van! Mi kerül az asztalunkra nap, mint nap?
  2. A túlfinomított élelmiszerek helyett válaszd a rostban gazdag termékeket. Fehér kenyér helyett egyél korpásat, rozskenyeret, tönkölyt, teljes kiőrlésűt. Variáld kedvedre a különböző fajtákat. Rizsből is részesítsd előnyben a barnát!
  3. Ismerj meg az olyan elfeledett, rostokban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag gabonaféléket, mint például a köles, a hajdina, a zab, az árpa vagy az amarant.
  4. Szintén a rostbeviteled növelheted, ha 1-1 kanál korpát hozzákeversz az ételeidhez (pl. kefirhez, joghurthoz, főzelékbe)
  5. Egyél minden étkezéshez, de legalább naponta háromszor zöldséget és/vagy gyümölcsöt. Minél többször fogyaszd nyersen őket.
  6. Ügyelj a bélflóra egyensúlyára. Tejtermékekből válaszd az élőflórásakat. Ha szükséges, probiotikus kiegészítővel pótold a hiányt.
  7. Próbáld ki otthon a biocsíra termesztést. Gyógynövény- és bioboltokban kaphatóak biocsírák erre a célra. Otthon egyszerűen elkészíthető, olcsó megoldás. A csíráztatásról részletesen itt olvashatsz.
  8. Legyen a mindennapjaid része a rendszeres testmozgás. Ha nehezen találsz rá időt, íme 5 tipp, hogy ne az időhiány győzzön!
  9. Az olyan egyértelmű mérgek függőségéből, mint pl. a nikotin, az alkohol igyekezz minél előbb megszabadulni. Itt is érvényes szerintem, ami a cukornál: ha alkalmoszerűen megiszol 1-1 pohár jó minőségű vörösbort, az nyilván nem ugyanaz a kategória, mintha minden este felönt valaki a garatra.
  10. Fordíts időt a feltöltődésre, magadra, a lelkedre is! Sajátíts el relaxációs technikákat, jógázz, meditálj, táncolj, végezz valami kreatív tevékenységet, olvass el egy jó könyvet vagy csinálj bármit, amiből töltekezni tudsz. Ha eddig nem fordítottál erre figyelmet, és nem tudod hogy állj neki, akár csatlakozhatsz egy programhoz is vagy végezz el egy tanfolyamot, ahol megtanulhatod. Ma már rengeteg közül választhatsz, találd meg a stílusodnak megfelelőt, egy pár ötlet a teljesség igénye nélkül: Ébredés tanfolyam, Boldogságprogram, Agykontroll, jóga, LEMangURIA, Bagdi Bella cd-i . További tippeket lelki egészséged megújításához itt találsz.

+1: Ha szeretnél egy részletesen kidolgozott anyagot, ami segíti a tavaszi megújulást: mind a testi, mind a lelki vonatkozásban, szeretettel ajánljuk figyelmedbe Tavaszi megújulás életmód programunkat. Kifejezetten krónikus időhiánnyal kűzdő anyáknak kifejlesztve, sok gyakorlati ötlettel, étlappal, receptekkel, praktikus tervezőkkel. További részletek és megrendelés itt:

tavaszi-megujulas-eletmod-program-krediesz-640

Mariann

Kép forrása: pixabay.com

Zöld saláta görögdinnyével

2014.08.29. 19:12

A görögdinnyét zöld salátával próbáltátok már? Érdemes! Íme egy recept hozzá:
21 napos tavaszi kihívás - hogy újra jól érezd magad a bőrödben

2018.03.19. 10:53

Tarts Velünk a következő 21 napban, hogy felfrissítsd a tested-lelkedet a téli szürkeség után! Tudom, ha kinézünk az ablakon még nem annyira a tavaszi megújulás jut senkinek sem az eszébe, de nem hagyjuk, hogy ez kedvünket szegje, és a kihívás végére csak megjön az igazi tavasz is :-) Vágj bele!
5 tipp lelki egészségünk megújításához

2018.02.15. 11:45

Tavasszal általában a legtöbbünkben megérik a tisztulási, "újjászületési vágy". Ha felszedtünk néhány kilót a téli hónapok alatt, elindul testünk formálása. Tőlünk már megszokhattátok, hogy mindamellett, hogy ezeket a dolgokat is fontosnak tartjuk, nem feledkezünk meg arról - és Benneteket is erre biztatunk - hogy a testünk mellett figyeljünk oda lelki, szellemi egészségünk megőrzésére, feltöltésére, tisztán tartására is. A mai cikkünkben ahhoz adok ötleteket, hogyan tudjunk lelkünket is megújítani a testünkkel egyetemben, kihasználva a tavasz frissítő erejét.
21 napos tavaszi kihívás - 20. nap: találd meg a mantrád

2018.04.05. 17:21

A mai nap arról lesz szó, hogy mire összpontosítsd az elmédet, ha szeretnéd jobban érezni magad, és tartós változást elérni az életedben.
Zöld saláta görögdinnyével

Zöld saláta görögdinnyével

A görögdinnyét zöld salátával próbáltátok már? Érdemes! Íme egy recept hozzá:

Cukkinis szendvicskrém

Cukkinis szendvicskrém

Jó pár éve kóstoltam meg először ezt a verziót, az egyik kolleganőm hozott belőle egy névnapi buli alkalmából. Azóta is gyakran készítem. Íme a recept:

Dióskevert

Dióskevert

Ez a nagymamám egyik hagyományos receptje - kissé reformosított formában. Gyors, egyszerű és finom :-)