10+1 tipp a húsvéti menühöz
2018.03.28 Krediesz
Az egészséges táplálkozásra érdemes figyelmet fordítani az Ünnepek alatt is. Íme 10+1 egyszerű tipp a gyakorlati megvalósításhoz:

husvetiaszta-krediesz640

  1. Az ünnepek alatt is figyeljünk a napi 4-5x-i zöldség/gyümölcs fogyasztásra! Kerüljön a tányérunkra zöldség akár minden fogáshoz, változtatosan elkészítve: nyersen, salátának, vagy köretként, párolva. .Saláta receptjeinket itt találod!
  2. Ha már a salátáknál tartunk: öntetnek részesítsük előnyben a hidegen sajtolt olajokat. Majonézből csak keveset használjunk, lehetőleg „light” terméket válasszunk, de hígíthatjuk zsírszegény natúr joghurttal, kefirrel is.
  3. A hazai friss gyümölcsök, zöldségek (pl. eper, málna, őszibarack, zöldborsó, sóska, paraj..stb) közül most még kicsi a friss választék, helyettük most még a gyorsfagyasztott termékeket is választhatjuk. Gyorsfagyasztás során a nyersanyagot mínusz 40 - 50 °C-ra hűtik, majd mínusz 18 -20 °C-on tárolják. Az ilyen élelmiszerek táp- és élvezeti értéke közel megegyezik a friss nyersanyagokéval, vagy csak nagyon lassan vész el. Például a C-vitamin veszteség fagyasztás során mindössze átlagosan 20-30%-os.
  4. A szokásos krumpli, rizs köret mellett készíthetünk sült, párolt, töltött vagy csőbensült zöldségeket és friss salátákat is. A tányéron a megfelelő arány: a negyedén hús/hal, a negyedén a magasabb szénhidrát tartalmú köret (pl. krumpli, rizs és társaik), a felén zöldség köret.
  5. A fehér lisztet - vagy legalább egy részét - helyettesítsük teljes kiőrlésű fajtákkal, zabpehellyel.
  6. A gyümölcsök kerülhetnek az asztalra könnyű desszertként, például gyümölcssalátának elkészítve, vagy sütve, kompótként is felhasználhatjuk őket.
  7. A vajkrémes sütemények helyett részesítsük előnyben a túrós, gyümölcsös fajtákat. Készítsünk olyanokat, amelyek nagy mennyiségű gyümölcsöt tartalmaznak - akár aszalt formában is.  Tálalásnál vágjunk kisebb szeleteket.
  8. Ne csak alkoholt, cukros üdítőitalokat, hanem vizet is helyezzünk az asztalra. Facsarhatunk bele citromot, vagy tehetünk bele gyömbért, mentát, citromfüvet is, hogy feldobjuk az ízét!
  9. Kerüljük a túlevést! Attól hogy ünnepek vannak, még nem feltétlenül kell pukkadásig teleenni magunkat - hacsak nem a teljes kajakóma a cél - aki szereti, hajrá. :-) Ha sokféle étel van, és szeretnéd mind megkóstolni, csak pici adagokat szedj 1-1 fajtából. Apró trükk, de hatásos: tálajunk kisebb tányérokra, így kevesebb is többnek tűnik, és kisebb eséllyel szedünk hatalmas adagokat.
  10. Rágjunk lassabban, így előbb kialakul a jóllakottság érzete és az emésztő rendszer munkáját is segítjük. Így nemcsak az ízeket élvezhetjük jobban, ha lassabban eszünk, valószínűleg kevesebb kalóriát is fogunk bejuttatni a szervezetbe.

+1: a Húsvét egyik klasszikus étele a töltött tojás. Ha vannak a családban gyerekek - és/vagy játékos kedvű felnőttek - próbáljátok ki ezeket a kiscsibés töltött tojásokat. Imádni fogják! :-)

kiscsibes-toltott-tojas-krediesz640

Mariann

Forrás:

FB - Terítéken az egészség (az MDOSZ hivatalos FB oldala)

7 apró trükk a sikeres fogyáshoz

2014.08.29. 23:17

Te is azok közé tartozol, akik új évkor mindig új lendülettel állnak neki, hogy megreformálják az életmódjukat? Aztán a napok múlásával csökken, majd teljesen elfogy a lelkesedésed és marad minden a régiben. Ha igen, itt találhatsz pár apró trükköt, ami segíthet a tartós és sikeres fogyás elérésében:
Zöld saláta görögdinnyével

2014.08.29. 19:12

A görögdinnyét zöld salátával próbáltátok már? Érdemes! Íme egy recept hozzá:
21 napos tavaszi kihívás - hogy újra jól érezd magad a bőrödben

2018.03.19. 10:53

Tarts Velünk a következő 21 napban, hogy felfrissítsd a tested-lelkedet a téli szürkeség után! Tudom, ha kinézünk az ablakon még nem annyira a tavaszi megújulás jut senkinek sem az eszébe, de nem hagyjuk, hogy ez kedvünket szegje, és a kihívás végére csak megjön az igazi tavasz is :-) Vágj bele!
5 tipp lelki egészségünk megújításához

2018.02.15. 11:45

Tavasszal általában a legtöbbünkben megérik a tisztulási, "újjászületési vágy". Ha felszedtünk néhány kilót a téli hónapok alatt, elindul testünk formálása. Tőlünk már megszokhattátok, hogy mindamellett, hogy ezeket a dolgokat is fontosnak tartjuk, nem feledkezünk meg arról - és Benneteket is erre biztatunk - hogy a testünk mellett figyeljünk oda lelki, szellemi egészségünk megőrzésére, feltöltésére, tisztán tartására is. A mai cikkünkben ahhoz adok ötleteket, hogyan tudjunk lelkünket is megújítani a testünkkel egyetemben, kihasználva a tavasz frissítő erejét.
Avokádós citrussaláta

Avokádós citrussaláta

Ilyenkor télen a citrusos saláták az egyik kedvenceim - mint például ez. Nálunk a karácsonyi menüben is szerepet kap ez a recept.

Gyömbértea

Gyömbértea

Az ünnepek után se engedd, hogy lelombozzanak a hideg, borús, szürke hétköznapok! Tedd fel magadnak a kérdést, mi az, ami jól esne ilyenkor? Mit szólnátok például egy gyömbérteához?

Répás-mogyorós szendvicskrém

Répás-mogyorós szendvicskrém

A téli hazai idény zöldségek egyike a sárgarépa, ami szerencsére igen sokrétűen felhasználható. Íme egy újabb ötlet - a vasárnapi húslevesen túl. Most épp szendvicskrémet készítettem belőle.