10+1 tipp a tej és tejtermék fogyasztásának növelésére
2018.04.03 Krediesz
Országos Táplálkozás és Tápláltsági Állapot Vizsgálat (OTÁP 2014) adatai szerint a hazai lakosság 84%-ának a napi tej- és tejtermékfogyasztása nem éri el az ajánlott értéket. Javítsunk a statisztikán, íme 10+1 tipp a megvalósításhoz:

tejtermek-joghurt640

Mielőtt rátérünk a tippekre, egy gyors tisztázás, hogy mennyit is kellene fogyasztatnunk: a magyar táplálkozási ajánlás, az OKOSTÁNYÉR® szerint naponta fél liter tejet vagy ennek megfelelő tejtermék a javasolt mennyiség.

Otthoni tippek a tej és tejtermékek fogyasztásának a növelésére:

  1. A reggeli kávét igyuk tejjel, kávékrémpor vagy növény tejszín helyett.
  2. Reggelizzünk müzlit/gabonapelyhet tejjel vagy joghurttal.
  3. Az otthon csomagolt szendvicset bolondítsuk meg sajttal.
  4. Tízóraira/uzsonnára  válasszunk  joghurtot/kefirt,  vagy  ha  időnk  engedi,  készítsünk  házi úrókrémet.
  5. Folyadékbevitelnek is kiváló a gyümölcsös tejes turmix/smoothie.
  6. Ebédre  készítsünk  sajtos  húsokat  vagy  a  tésztás,  rakott,  csőbensült  ételekbe/-re  szórjunk reszelt  sajtot.  A  paradicsomlevest  olasz  módon,  betűtészta  helyett  olykor  reszelt  sajttal  is ehetjük.
  7. Étkezések  mellé  a  cukros  üdítőitalok  helyett  igyunk egy  pohár  tejet,  vagy  ha  az  édes  ízt kívánjuk, készítsünk kakaót.
  8. Legyünk jó példák gyermekeink számára, és igyuk meg mi is a tejadagunkat.
  9. Ne  felejtsük  el,  hogy  a  zsírszegény  tejtermékek  ugyanannyi  kalciumot  tartalmaznak,  mint  a zsírosabbak.
  10. Kefirekből, joghurtokból válasszuk az élőflórás fajtákat!

+1: Laktózérzékenység esetében sem javasolt a tej- és tejtermékek száműzése. A tejcukormentes vagy  tejcukorszegény  étrend  megfelel  a  magyar  táplálkozási  ajánlásnak,  tehát  tartalmaz  tejet  és tejterméket,  és  úgy  van  összeállítva,  hogy  annak  laktóztartalma  ne  haladja  meg  a  még  tolerálható mennyiséget. Ezért a tejcukrot tartalmazó élelmiszereket laktózmentes vagy – az egyéni érzékenységet figyelembe véve – laktózszegény termékekre javasolt cserélni.

Forrás:

Táplálkozási Akadémia - 2017. 10. Napi tej- és tejtermék fogyaszáts jelentősége az egészséges étrendben

21 napos tavaszi kihívás - hogy újra jól érezd magad a bőrödben

2018.03.19. 10:53

Tarts Velünk a következő 21 napban, hogy felfrissítsd a tested-lelkedet a téli szürkeség után! Tudom, ha kinézünk az ablakon még nem annyira a tavaszi megújulás jut senkinek sem az eszébe, de nem hagyjuk, hogy ez kedvünket szegje, és a kihívás végére csak megjön az igazi tavasz is :-) Vágj bele!
21 napos tavaszi kihívás - 19. nap: teaidő

2018.04.05. 16:24

Szombat a kihívásos napokon a finomságok ideje. A mai napra egy kis teázást tervezünk be. :-)
10+1 egyszerű ötlet a tavaszi megújuláshoz

2018.02.15. 10:58

A természet jó példát mutat minden esztendőben arra, hogy hogyan kell újra és újra megújulni, megszépülni. A tavaszi időszak nekünk is jó alkalom arra, hogy kövessük példáját. Érdemes hangsúlyt fektetnünk a megelőzésre és nem csak akkor odafigyelni magunkra, amikor már konkrét baj van! A mai írásunkban összegyűjtöttünk pár egyszerű tippet a tavaszi megújuláshoz.
21 napos tavaszi kihívás - 18. nap: panaszböjt

2018.04.05. 15:49

Bár a Húsvét elmúlt, de mi folytatjuk a kihívásunkban a pénteki böjti napokat. A mai napra egy érdekes lelkigyakorlatot hoztunk - amit ha sikerül megvalósítani, sok energiát nyerhetünk általa.
Medvehagyma krémleves

Medvehagyma krémleves

Ha tavasz, akkor medvehagyma! :-) Sok finomságot lehet belőle készíteni, például krémlevesnek is remek alapanyag.

Napfény turmix

Napfény turmix

Végre itt az igazi tavaszi napsütés! Ünnepeljük meg ezzel a frissítő turmixal! :-)

Barbecue csirkemell balzsamecetes salátával á lá P-anír

Barbecue csirkemell balzsamecetes salátával á lá P-anír

Könnyű csirkés ebéd vagy vacsi. Próbáljátok ki!