15 dolog,amiért érdemes elkezdeni a futást
2017.10.28 Krediesz
Heti 3-4 alkalmas 30 perces könnyű, közepes intenzitású futás az életkorhoz viszonyított maximális pulzus (maximális pulzus= 220-életkor) 60-65%-án rengeteg pozitív változást hoz magával mind a közérzetünket, mind az egészségünket illetőleg. A mai napra összegyűjtöttem ebből 15-öt. Nyugodtan folytathatjátok a sort! :-) Íme az én érveim:

futaseszter640

  1. Jókedv garantált
  2. Türelmesebb leszel a hétköznapokban
  3. Kitartást tanulsz
  4. Megismered a határaidat, esetleg át is léped őket
  5. Csökken a testsúly (helyes táplálkozás mellett)
  6. Kevesebb náthás megbetegedés
  7. Anyukáknak remek mozgás lehetőség babával együtt a babakocsis futás. A friss levegő a babádnak is jót tesz! Erről  részletesen olvashattok a Babakocsisfutásról írásomban.
  8. Izmaid tónusosak lesznek
  9. Javul az életminőséged
  10. Növeled az élethosszodat
  11. Csökken az esélyed a csontritkulás kialakulására
  12. Jó hatást gyakorolsz a keringésedre, állóképességedre
  13. Csökkeni fog a koleszterin és triglicerid szinted
  14. A vérnyomásod 5-15 Hgmm-t fog csökkeni.
  15. A sportolói szív ugyan azt az ártalmat jobban viseli, mint egy nem sportolóé. Ez életmentő is lehet egyes esetekben

És sorolhatnám tovább ... de ha elindulsz, magad is tapasztalni fogod a futás pozitív hatásait!

Béni-Samu Eszter, gyógytornász

21 napos tavaszi kihívás - hogy újra jól érezd magad a bőrödben

2018.03.19. 10:53

Tarts Velünk a következő 21 napban, hogy felfrissítsd a tested-lelkedet a téli szürkeség után! Tudom, ha kinézünk az ablakon még nem annyira a tavaszi megújulás jut senkinek sem az eszébe, de nem hagyjuk, hogy ez kedvünket szegje, és a kihívás végére csak megjön az igazi tavasz is :-) Vágj bele!
5 tipp lelki egészségünk megújításához

2018.02.15. 11:45

Tavasszal általában a legtöbbünkben megérik a tisztulási, "újjászületési vágy". Ha felszedtünk néhány kilót a téli hónapok alatt, elindul testünk formálása. Tőlünk már megszokhattátok, hogy mindamellett, hogy ezeket a dolgokat is fontosnak tartjuk, nem feledkezünk meg arról - és Benneteket is erre biztatunk - hogy a testünk mellett figyeljünk oda lelki, szellemi egészségünk megőrzésére, feltöltésére, tisztán tartására is. A mai cikkünkben ahhoz adok ötleteket, hogyan tudjunk lelkünket is megújítani a testünkkel egyetemben, kihasználva a tavasz frissítő erejét.
21 napos tavaszi kihívás - 19. nap: teaidő

2018.04.05. 16:24

Szombat a kihívásos napokon a finomságok ideje. A mai napra egy kis teázást tervezünk be. :-)
10+1 egyszerű ötlet a tavaszi megújuláshoz

2018.02.15. 10:58

A természet jó példát mutat minden esztendőben arra, hogy hogyan kell újra és újra megújulni, megszépülni. A tavaszi időszak nekünk is jó alkalom arra, hogy kövessük példáját. Érdemes hangsúlyt fektetnünk a megelőzésre és nem csak akkor odafigyelni magunkra, amikor már konkrét baj van! A mai írásunkban összegyűjtöttünk pár egyszerű tippet a tavaszi megújuláshoz.
Epres zöldsaláta

Epres zöldsaláta

Az eper nemcsak magában, vagy édesen elkészítve finom. Próbáltátok már salátába? Ha nem, itt az ideje! :-) Egy nagy csokor friss bazsalikommal és egy kis borssal fűszerezve nem túl megszokott, de igazán ízletes párosítás.

Zöldborsós csirketokány bulgurral

Zöldborsós csirketokány bulgurral

Egy egyszerű, finom és egészséges recept akár hétköznapra vagy hétvégére is ideális választás lehet.

Dióskevert

Dióskevert

Ez a nagymamám egyik hagyományos receptje - kissé reformosított formában. Gyors, egyszerű és finom :-)