21 napos tavaszi kihívás - 4. nap: no cukor
2018.03.20 Krediesz
A pénteki kihívás napok témája mindig böjttel kapcsolatos lesz - így a Húsvét jegyében. Elsőként a cukor kerül a porondra a mai napon.

tavszi-kihivas-04-nocukor_640_krediesz_600dpi

Elsőként szeretném azt a gondolatot megosztani Veletek, hogy a cukor és édesítés területén sem gondolom, hogy célravezető lenne a végletes gondolkodás, nem kell kikiáltani egyik élelmiszert, tápanyagot sem bűnbaknak. Viszont az tény, hogy lényeges a mértéktartás, és hogy a mai általános magyar táplálkozással a napi ajánlott mennyiség többszörösét fogyasztjuk. Senki sem attól lesz elhízott, ha a nagymama szülinapján megeszik egy szelet csokitortát, de ha minden napjaink rendszeres részévé vállnak a kis nassik, és mellette az élelmiszer választásban sem vagyunk körültekintőek, az már nem szerencsés. Márcsak azért is érdemes 1 teljesen cukormentes napot tartani, és megvizsgálni közelről ezt a kérdést, mert valószínűleg Te is meg fogsz lepődni mennyi minden tartalmaz hozzáadott cukort, és a sok kicsi sokra megy elvén hamar összejön a javasolt mennyiség többszöröse.

Mi az a hozzáadott cukor?

Hozzáadott cukornak számít többek között ha ezeket látod az összetevők listáján:  glükóz, szacharóz, malátacukor, kukoricaszirup, méz, hidrolizált keményítő, invert cukor, fruktóz, melasz. Számos élelmiszerben és készételben is benne lehetnek. Részletesen itt írtunk erről a témáról.

Mi a cél?

A cél a napi cukorbevitel csökkentése! Napi maximum 12 teáskanál (50 g) hozzáadott cukor ajánlott, de ha a teádat, kávédat nem cukrozod, és ritkán eszel édességet vagy iszol cukros üdítőt, akkor is könnyű túllépni a javasolt mennyiséget. Egyes tejes desszertek, gyümölcs joghurtok már magukban tartalmaznak ennyit, szóval tényleg érdemes körbenézni, hogy a gyakran fogyasztott élelmiszereitek mennyit tartalmaznak.

Ha szívesen olvasnál további ötleteket arról, hogyan csökkentsük a cukorbevitelt, milyen állapotokban mivel lehet helyettesíteni, szeretettel ajánljuk figyelmedbe Tavaszi megújulás életmód programunkat, ahol részletesen kitérünk az édesítés témájára is.

megerosites-tavaszi-640px

7 apró trükk a sikeres fogyáshoz

2014.08.29. 23:17

Te is azok közé tartozol, akik új évkor mindig új lendülettel állnak neki, hogy megreformálják az életmódjukat? Aztán a napok múlásával csökken, majd teljesen elfogy a lelkesedésed és marad minden a régiben. Ha igen, itt találhatsz pár apró trükköt, ami segíthet a tartós és sikeres fogyás elérésében:
21 napos tavaszi kihívás - hogy újra jól érezd magad a bőrödben

2018.03.19. 10:53

Tarts Velünk a következő 21 napban, hogy felfrissítsd a tested-lelkedet a téli szürkeség után! Tudom, ha kinézünk az ablakon még nem annyira a tavaszi megújulás jut senkinek sem az eszébe, de nem hagyjuk, hogy ez kedvünket szegje, és a kihívás végére csak megjön az igazi tavasz is :-) Vágj bele!
21 napos tavaszi kihívás - 19. nap: teaidő

2018.04.05. 16:24

Szombat a kihívásos napokon a finomságok ideje. A mai napra egy kis teázást tervezünk be. :-)
10+1 egyszerű ötlet a tavaszi megújuláshoz

2018.02.15. 10:58

A természet jó példát mutat minden esztendőben arra, hogy hogyan kell újra és újra megújulni, megszépülni. A tavaszi időszak nekünk is jó alkalom arra, hogy kövessük példáját. Érdemes hangsúlyt fektetnünk a megelőzésre és nem csak akkor odafigyelni magunkra, amikor már konkrét baj van! A mai írásunkban összegyűjtöttünk pár egyszerű tippet a tavaszi megújuláshoz.
Avokádós citrussaláta

Avokádós citrussaláta

Ilyenkor télen a citrusos saláták az egyik kedvenceim - mint például ez. Nálunk a karácsonyi menüben is szerepet kap ez a recept.

Gyömbértea

Gyömbértea

Az ünnepek után se engedd, hogy lelombozzanak a hideg, borús, szürke hétköznapok! Tedd fel magadnak a kérdést, mi az, ami jól esne ilyenkor? Mit szólnátok például egy gyömbérteához?

Répás-mogyorós szendvicskrém

Répás-mogyorós szendvicskrém

A téli hazai idény zöldségek egyike a sárgarépa, ami szerencsére igen sokrétűen felhasználható. Íme egy újabb ötlet - a vasárnapi húslevesen túl. Most épp szendvicskrémet készítettem belőle.