7 apró trükk a sikeres fogyáshoz
2014.08.29 Krediesz
Te is azok közé tartozol, akik új évkor mindig új lendülettel állnak neki, hogy megreformálják az életmódjukat? Aztán a napok múlásával csökken, majd teljesen elfogy a lelkesedésed és marad minden a régiben. Ha igen, itt találhatsz pár apró trükköt, ami segíthet a tartós és sikeres fogyás elérésében:

fogyas7trukk640

  1. A motiváció szerepe: Tisztázd magadban miért is szeretnéd mindezt csinálni, mi a célod és gondold végig hogyan éred el, majd válassz valamit, ami a kritikusabb időszakokban is emlékeztet erre. Például pozitív motivációként ragassz egy képet egy jól látható helyre (vagy pl. a hűtőszekrényre) amilyenné szeretnél válni, vagy fogalmazz meg egy pozitív megerősítést, készíts egy kollázst...válassz bármit, ami motivál és jó érzésekkel tölt el.
  2. Reális célkitűzés: tűzz ki magad elé reális célokat. Ne a gyors, hanem a tartós és sikeres fogyásra törekedj. Ahogy a plusz kilók sem 1 hónap alatt rakódtak le, úgy a leadásukra is adj elég időt magadnak.
  3. Csökkentsük a kísértéseket! Sokat segíthet a körültekintő, visszafogott vásárlás. Mindig jól lakottan menj vásárolni. Készíts bevásároló listát és tudatosan vásároljon, csak olyan dolgokat amik egészségesek és szükséged van rá. Érdemes kerülni a raktározást, spájzolást, csak a legszükségesebb dolgok legyenek otthon.
  4. Meg kell tanulni az ételt a tányéron hagyni! Csak annyit egyél, amennyi szükséges. Az ételt otthagyni, kidobni a hagyományok alapján nem könnyű, pedig tudnunk kell, hogy az ételfeleslegek vagy a hulladékba vagy a hasra-csípőre kerülnek. Sok édesanyánál probléma lehet, hogy rendszeresen megeszi a gyereke által a tányéron hagyott ételeket. Tanuljunk meg annyi ételt kiszedni a tányérunkra, amennyit jóízűen képesek vagyunk elfogyasztani.
  5. Együnk lassan! Az étkezéseket le kell lassítani, hogy hagyjunk elég időt a jóllakottság érzés kialakulásának. Alaposan rágjuk meg az ételeket. Az emberek egy részének az elhízásában a gyors, kapkodó, kontroll nélküli nagy mennyiségű evés játszik szerepet.
  6. Evés közben csak az evésre koncentráljunk! Sokan ezen buknak el. Van aki újságot olvas evés közben, van aki tévét néz és közben nem kontrollálja a elfogyasztott ételek mennyiségét.
  7. Pszichológiai segítség: van, akinek lelki segítségre is szüksége lehet. Előfordulhat, hogy szakember kell ahhoz, hogy feloldódj és áttörj olyan negativisztikus, depresszió felé hajló, nem ritkán hajtogatott állásfoglalásokat, mint: „sosem fogyok le”, „sosem ehetek többé fagylaltot”, „az egészséges ételek nem finomak/minden ami finom egészségtelen”, „szánalmas vagyok”, „nem tudok lefogyni, ilyen a genetikám”…stb. Próbáld meg a pesszimizmust optimizmusra váltani: a megoldásokra koncentrálj, arra hogy mit lehet és ne a kifogásokra és a negatívumokra. Olvass önfejlesztő, önsegítő könyveket, vagy ha szükségét érzed, fordulj szakemberhez segítségért. Az én kedvencem Dr .Lukács Liza írásai, ha érintett vagy a témában kötelező olvasmány :-) Érdemes szétnézni a honlapján: www.mashogy.hu

Mariann

21 napos tavaszi kihívás - hogy újra jól érezd magad a bőrödben

2018.03.19. 10:53

Tarts Velünk a következő 21 napban, hogy felfrissítsd a tested-lelkedet a téli szürkeség után! Tudom, ha kinézünk az ablakon még nem annyira a tavaszi megújulás jut senkinek sem az eszébe, de nem hagyjuk, hogy ez kedvünket szegje, és a kihívás végére csak megjön az igazi tavasz is :-) Vágj bele!
5 tipp lelki egészségünk megújításához

2018.02.15. 11:45

Tavasszal általában a legtöbbünkben megérik a tisztulási, "újjászületési vágy". Ha felszedtünk néhány kilót a téli hónapok alatt, elindul testünk formálása. Tőlünk már megszokhattátok, hogy mindamellett, hogy ezeket a dolgokat is fontosnak tartjuk, nem feledkezünk meg arról - és Benneteket is erre biztatunk - hogy a testünk mellett figyeljünk oda lelki, szellemi egészségünk megőrzésére, feltöltésére, tisztán tartására is. A mai cikkünkben ahhoz adok ötleteket, hogyan tudjunk lelkünket is megújítani a testünkkel egyetemben, kihasználva a tavasz frissítő erejét.
21 napos tavaszi kihívás - 20. nap: találd meg a mantrád

2018.04.05. 17:21

A mai nap arról lesz szó, hogy mire összpontosítsd az elmédet, ha szeretnéd jobban érezni magad, és tartós változást elérni az életedben.
10+1 egyszerű ötlet a tavaszi megújuláshoz

2018.02.15. 10:58

A természet jó példát mutat minden esztendőben arra, hogy hogyan kell újra és újra megújulni, megszépülni. A tavaszi időszak nekünk is jó alkalom arra, hogy kövessük példáját. Érdemes hangsúlyt fektetnünk a megelőzésre és nem csak akkor odafigyelni magunkra, amikor már konkrét baj van! A mai írásunkban összegyűjtöttünk pár egyszerű tippet a tavaszi megújuláshoz.
Zöld saláta görögdinnyével

Zöld saláta görögdinnyével

A görögdinnyét zöld salátával próbáltátok már? Érdemes! Íme egy recept hozzá:

Cukkinis szendvicskrém

Cukkinis szendvicskrém

Jó pár éve kóstoltam meg először ezt a verziót, az egyik kolleganőm hozott belőle egy névnapi buli alkalmából. Azóta is gyakran készítem. Íme a recept:

Dióskevert

Dióskevert

Ez a nagymamám egyik hagyományos receptje - kissé reformosított formában. Gyors, egyszerű és finom :-)