7 apró trükk a sikeres fogyáshoz
2014.08.29 Krediesz
Te is azok közé tartozol, akik új évkor mindig új lendülettel állnak neki, hogy megreformálják az életmódjukat? Aztán a napok múlásával csökken, majd teljesen elfogy a lelkesedésed és marad minden a régiben. Ha igen, itt találhatsz pár apró trükköt, ami segíthet a tartós és sikeres fogyás elérésében:

fogyas7trukk640

  1. A motiváció szerepe: Tisztázd magadban miért is szeretnéd mindezt csinálni, mi a célod és gondold végig hogyan éred el, majd válassz valamit, ami a kritikusabb időszakokban is emlékeztet erre. Például pozitív motivációként ragassz egy képet egy jól látható helyre (vagy pl. a hűtőszekrényre) amilyenné szeretnél válni, vagy fogalmazz meg egy pozitív megerősítést, készíts egy kollázst...válassz bármit, ami motivál és jó érzésekkel tölt el.
  2. Reális célkitűzés: tűzz ki magad elé reális célokat. Ne a gyors, hanem a tartós és sikeres fogyásra törekedj. Ahogy a plusz kilók sem 1 hónap alatt rakódtak le, úgy a leadásukra is adj elég időt magadnak.
  3. Csökkentsük a kísértéseket! Sokat segíthet a körültekintő, visszafogott vásárlás. Mindig jól lakottan menj vásárolni. Készíts bevásároló listát és tudatosan vásároljon, csak olyan dolgokat amik egészségesek és szükséged van rá. Érdemes kerülni a raktározást, spájzolást, csak a legszükségesebb dolgok legyenek otthon.
  4. Meg kell tanulni az ételt a tányéron hagyni! Csak annyit egyél, amennyi szükséges. Az ételt otthagyni, kidobni a hagyományok alapján nem könnyű, pedig tudnunk kell, hogy az ételfeleslegek vagy a hulladékba vagy a hasra-csípőre kerülnek. Sok édesanyánál probléma lehet, hogy rendszeresen megeszi a gyereke által a tányéron hagyott ételeket. Tanuljunk meg annyi ételt kiszedni a tányérunkra, amennyit jóízűen képesek vagyunk elfogyasztani.
  5. Együnk lassan! Az étkezéseket le kell lassítani, hogy hagyjunk elég időt a jóllakottság érzés kialakulásának. Alaposan rágjuk meg az ételeket. Az emberek egy részének az elhízásában a gyors, kapkodó, kontroll nélküli nagy mennyiségű evés játszik szerepet.
  6. Evés közben csak az evésre koncentráljunk! Sokan ezen buknak el. Van aki újságot olvas evés közben, van aki tévét néz és közben nem kontrollálja a elfogyasztott ételek mennyiségét.
  7. Pszichológiai segítség: van, akinek lelki segítségre is szüksége lehet. Előfordulhat, hogy szakember kell ahhoz, hogy feloldódj és áttörj olyan negativisztikus, depresszió felé hajló, nem ritkán hajtogatott állásfoglalásokat, mint: „sosem fogyok le”, „sosem ehetek többé fagylaltot”, „az egészséges ételek nem finomak/minden ami finom egészségtelen”, „szánalmas vagyok”, „nem tudok lefogyni, ilyen a genetikám”…stb. Próbáld meg a pesszimizmust optimizmusra váltani: a megoldásokra koncentrálj, arra hogy mit lehet és ne a kifogásokra és a negatívumokra. Olvass önfejlesztő, önsegítő könyveket, vagy ha szükségét érzed, fordulj szakemberhez segítségért. Az én kedvencem Dr .Lukács Liza írásai, ha érintett vagy a témában kötelező olvasmány :-) Érdemes szétnézni a honlapján: www.mashogy.hu

Mariann

A tartós fogyás titka

2017.10.28. 08:33

A sikeres és tartós fogyás egyik kulcsa a megfelelő mentális felkészülés. Érdemes végiggondolni, hogyan jutottunk el a mostani problémáig, mi az amivel fenntartjuk a jelenlegi állapotot és mi az, ami hátráltat bennünket, hogy elérjük a célunkat. Gyakran előfordul, hogy az elhízás hátterében nemcsak táplálkozási- és életmódbeli problémák vannak, hanem lelkünk gubancai is meghúzódnak a háttérben. Nem kell feltétlenül valami óriási traumára gondolni, sokszor teljesen "hétköznapi" problémákról van szó. Hogy mikről is? Ezekből gyűjtöttem össze egy csokorra valót a mai napra Nektek.
Amikor a bolognai újjászületik

2015.07.01. 00:20

Kedves kicsi fiam mostanság rákapott arra, hogy nem eszi meg ugyanazt az ételt másnap, mégha előtte nap szívesen fogyasztotta is, így megdőlni látszik az eddig megszokott 2 napra főzök project. Ehelyett most azt vetettem be, hogy a megmaradt ételből kis fantáziával és időráfordítással új ételeket kreálok, ami ugyan hasonló az alap miatt, de mégsem ugyanaz. Ezen maradék újrahasznosítós ötleteimet tervezem összegyűjteni az “Amikor a … újjászületik” bejegyzésekben, melynek most első részében a bolognai alap szósz lesz a főszereplő.
Ha unod a banánt...

2015.03.15. 18:21

...variációk gyümölcsökre tavasz elején is.
Te is a Derült égből várod?

2015.02.08. 14:59

Jártomban-keltembe ahogy beszélgetek az emberekkel azt tapasztalom, hogy még nem ivódott be a köztudatba, hogy a nyári időszakon kívül mindenkinek szükség volna a D-vitamin kiegészítésre, és hogy a megfázásos időszakban különösen fontos lenne erre figyelnünk. Ezért úgy gondoltam, megérdemel ez a téma egy külön bejegyzést. Íme:
Sajtos sütőtökleves

Sajtos sütőtökleves

A sütőtöklevest a legtöbben édesen készítik krémleves formájában. Az én egyik kedvencem ez a sajtos verzió, próbáljátok ki a sütőtököt ilyen formában is!

Rita BBQ-s csirkéje

Rita BBQ-s csirkéje

Ezt készítettem, amikor Mariannékat vártuk vendégségbe. Sikert aratott, így gondoltunk Rátok is, hátha van kedvetek kipróbálni Nektek is ezt a receptet:

Dióskevert

Dióskevert

Ez a nagymamám egyik hagyományos receptje - kissé reformosított formában. Gyors, egyszerű és finom :-)