7 immunerősítő táplálék
2014.09.15 Krediesz
Az immunrendszer hatékonysága sok sejt összehangolt működésének eredménye, mely a mindennapokban nélkülözhetetlen egészségünk fenntartásában. A mai napra összegyűjtöttünk 7 olyan nyersanyagok, amelyek rendszeres fogyasztásával hatékonyan segíthetjük immunrendszerünket, hogy sokáig és jól dolgozzon értünk. Íme:

7-immunerosito-taplalek640

  1. Káposztafélék: a savanyú káposzta az egyik legjobb C-vitamin forrás a hűvösebb hónapokban, de a káposztafélék fogyasztása nem csak nagy C-vitamin tartalmuk miatt javasolt, hanem mustárolaj tartalmuk miatt is, ami szintén jó a fertőzések ellenni harcban. Ez a hatóanyag a mustárban és a tormában is fellelhető. A fejes káposztában lévő glükózin
  2. A spenót, mint zöldleveles növény, nagyobb mennyiségben tartalmaz folátot, ami a sejtosztódáshoz valamint új sejtek képződéséhez fontos vitamin. A bélnyálkahártya épségéért is felelős folát elsősorban húgyúti fertőzések ellen nyújt védelmet.
  3. A fokhagymát a népi gyógyászatban is használják betegségek megelőzésére. A benne található kéntartalmú vegyület – az allicin –rendelkezik baktériumölő hatással. A fokhagymához hasonló hatással a vöröshagyma, póréhagyma, metélőhagyma is rendelkezik.
  4. A fertőzéses időszakokban különösen jó szolgálatot tehetnek a flavonoidok, melyek segíthetik a szervezetet a vírusok elleni küzdelemben, gátolják szaporodásukat. Legfőbb forrásaik a színes zöldségek és a gyümölcsök. Tudjátok: minden nap színesen!
  5. A mandulát nem csak kedvező zsírsavtartalma miatt ajánlatos rágcsálni, hanem magas E-vitamin tartalma miatt is. A növényi olajok is bőségesen szolgáltatnak E-vitamint. Az E-vitamin hatásos antioxidáns, és segíti az immunrendszer működését.
  6. A búzacsíra kiváló élelmi rostforrás, jelentős az antioxidáns és B-vitamin tartalma is.
  7. A brokkolinak jelentős a karotin- és C-vitamin valamint glutation tartalma. Készíthető belőle leves, főzelék, de húsok mellé is jó alternatíva.

 

Mariann

Forrás: Táplálkozás Akadémia MDOSZ 2012.11. - immunerősítés

Téli idény növényeinkről

2018.02.17. 13:28

Sok szó esik arról, hogy fogyasszunk minél többször - naponta legalább háromszor, de inkább ötször - zöldséget és gyümölcsöt, azok közül is a legjobbak a szezonális, az adott helyen megtermő, aktuális idényben érő fajták. A decemberrel beköszöntött a tél, amikor nem olyan bőséges a kínálat, de ekkor is érdemes törekedni arra, hogy minél gyakrabban kerüljenek zöldségek és gyümölcsök a tányérunkra. Hogy konkrétan mik ennek az időszaknak az idény növényei, és miért is jó, ha figyelembe vesszük hogy minek van szezonja, mai bejegyzésünkből megtudhatjátok.
5 tipp lelki egészségünk megújításához

2018.02.15. 11:45

Tavasszal általában a legtöbbünkben megérik a tisztulási, "újjászületési vágy". Ha felszedtünk néhány kilót a téli hónapok alatt, elindul testünk formálása. Tőlünk már megszokhattátok, hogy mindamellett, hogy ezeket a dolgokat is fontosnak tartjuk, nem feledkezünk meg arról - és Benneteket is erre biztatunk - hogy a testünk mellett figyeljünk oda lelki, szellemi egészségünk megőrzésére, feltöltésére, tisztán tartására is. A mai cikkünkben ahhoz adok ötleteket, hogyan tudjunk lelkünket is megújítani a testünkkel egyetemben, kihasználva a tavasz frissítő erejét.
10+1 egyszerű ötlet a tavaszi megújuláshoz

2018.02.15. 10:58

A természet jó példát mutat minden esztendőben arra, hogy hogyan kell újra és újra megújulni, megszépülni. A tavaszi időszak nekünk is jó alkalom arra, hogy kövessük példáját. Érdemes hangsúlyt fektetnünk a megelőzésre és nem csak akkor odafigyelni magunkra, amikor már konkrét baj van! A mai írásunkban összegyűjtöttünk pár egyszerű tippet a tavaszi megújuláshoz.
Réteges eper Nettitől

2015.03.16. 15:05

A nyáron nagyon sok epret kaptunk egy kedves barátunktól, akinek a családja termesztéssel foglalkozik. Így a fagyasztóba tetemes mennyiségű pürésített eper került...
Köleses zöldségleves

Köleses zöldségleves

Egy tápláló, finom és gyors zöldséges leves a hétköznapokra.

Gyömbértea

Gyömbértea

Nemcsak azért jó választás, mert finom. Csökkenti például a nyálkahártyák irritációját, és gyulladáscsökkentő hatású, melyet ki lehet használni megfázás és hörghurut esetén, ami gyakori probléma a téli időszakban.

Téli vitaminsaláta

Téli vitaminsaláta

A téli hónapok egy kiváló, vitaminban gazdag nyersanyaga a savanyú káposzta. Íme egy recept ötlet hozzá: