Az első lépcsőfok az egészség felé
2014.08.29 Krediesz
Tudtad, hogy ha nem iszol eleget az egy csomó betegségnek tűnő tüneteket is produkálhat a szervezetedben, pedig valójában csak szomjas vagy? Többek közt erről is szó lesz mai írásunkban, valamint ahhoz is olvashatsz ötleteket, mit érdemes választani szomjunk csillapítására.

igyalvizet640

Az egészséges táplálkozás kapcsán nagyon sok, sokszor eltérő, ellentétes tanácsot kapnak az érdeklődők, és nem mindig könnyű kiigazodni a különböző ajánlások között. Amiben szinte mindenki egyetért, az a megfelelő folyadék fogyasztás fontossága. Ez egy tipikusan olyan téma, amit nem lehet elégszer hangsúlyozni. Tudtad, hogy ha nem iszol eleget az egy csomó betegségnek tűnő tüneteket is produkálhat a szervezetedben, pedig valójában csak szomjas vagy?

Elsőre lehet banálisnak hangzik, de sokan akkor is esznek, amikor igazából nem is éhesek, hanem szomjasak! Figyeld meg magad: Te is ezek közé tartozol? Mennyi folyadékot – és mennyi vizet- iszol egy nap? Az ajánlott, az a minimum napi 2 liter - és ebbe nem számít bele a kávé és az üdítők. Nyáron, vagy erősebb fizikai igénybevétel esetén ez akár 3-4 liter is lehet.

Ha hosszú ideje ennél jóval kevesebbet iszol, akkor a szervezeted jelzései nagy eséllyel eltompulttá váltak, ugyanis a tartós szomjazás csökkenti a szomjúság érzetet, így előfordulhat, hogy egy ideje már nem is kívánsz annyi folyadékot inni, de ettől függetlenül a szervezetnek szüksége van rá! A vízhiány mértékétől függően az egyes tünetek egyre súlyosabbá válnak. Valamint azt is fontos hangsúlyzoni, hogy amikor azt érzed, hogy szomjas vagy, az már egy vészreakció szervezetünk részéről, hogy felhívja figyelmünket, több folyadékot vesztettünk a kelleténél. Tehát ne várd meg azt, amíg szomjas leszel!

Ahogy az előbb említettük, ha tartósan vízhiányban szenved a szervezet, az sok betegségnek tűnő tünetet is produkálhat, ilyen például:

  • gyengeség érzése
  • fáradékonyság
  • kimerültség
  • szédülés
  • fejfájás
  • zavartság, nyugtalanság
  • izomgörcsök
  • szapora légzés
  • szapora pulzus
  • magas vérnyomás
  • kóros testsúly növekedés
  • koncentrációs képesség csökkenése

Mit igyunk?
A legjobb választás a tiszta víz. Persze a folyadék fogyasztás terén – mint az egészséges táplálkozásban is – törekedhetünk a változatosságra, így ezt igény szerint  kiegészítheted egyéb egészséges alternatívákkal, például 1-1 pohár natúr, cukormentes zöldség- és/vagy gyümölcslevekkel, turmixokkal, tejjel, tejes italokkal, teákkal. Szeretettel ajánljuk figyelmedbe az ital receptjeinket a témában.

+1 tipp: Feledékenyeknek jó megoldás lehet kitölteni egy üvegbe előre az egész napi mennyiséget, így könnyen követhetővé válik, hogy mennyit ittunk az adott napon. A legjobb, ha a nap folyamán egyenletesen elosztva fogyasztod el a szükséges mennyiséget.

Ha szeretnél további tippeket kapni, hogyan válts tartósan és sikeresen egészséges életmódra, töltsd le ingyenes anyagunkat a témában itt.

ajandek-hirdetes02-640


Mariann

7 apró trükk a sikeres fogyáshoz

2014.08.29. 23:17

Te is azok közé tartozol, akik új évkor mindig új lendülettel állnak neki, hogy megreformálják az életmódjukat? Aztán a napok múlásával csökken, majd teljesen elfogy a lelkesedésed és marad minden a régiben. Ha igen, itt találhatsz pár apró trükköt, ami segíthet a tartós és sikeres fogyás elérésében:
21 napos tavaszi kihívás - hogy újra jól érezd magad a bőrödben

2018.03.19. 10:53

Tarts Velünk a következő 21 napban, hogy felfrissítsd a tested-lelkedet a téli szürkeség után! Tudom, ha kinézünk az ablakon még nem annyira a tavaszi megújulás jut senkinek sem az eszébe, de nem hagyjuk, hogy ez kedvünket szegje, és a kihívás végére csak megjön az igazi tavasz is :-) Vágj bele!
21 napos tavaszi kihívás - 19. nap: teaidő

2018.04.05. 16:24

Szombat a kihívásos napokon a finomságok ideje. A mai napra egy kis teázást tervezünk be. :-)
10+1 egyszerű ötlet a tavaszi megújuláshoz

2018.02.15. 10:58

A természet jó példát mutat minden esztendőben arra, hogy hogyan kell újra és újra megújulni, megszépülni. A tavaszi időszak nekünk is jó alkalom arra, hogy kövessük példáját. Érdemes hangsúlyt fektetnünk a megelőzésre és nem csak akkor odafigyelni magunkra, amikor már konkrét baj van! A mai írásunkban összegyűjtöttünk pár egyszerű tippet a tavaszi megújuláshoz.
Avokádós citrussaláta

Avokádós citrussaláta

Ilyenkor télen a citrusos saláták az egyik kedvenceim - mint például ez. Nálunk a karácsonyi menüben is szerepet kap ez a recept.

Gyömbértea

Gyömbértea

Az ünnepek után se engedd, hogy lelombozzanak a hideg, borús, szürke hétköznapok! Tedd fel magadnak a kérdést, mi az, ami jól esne ilyenkor? Mit szólnátok például egy gyömbérteához?

Répás-mogyorós szendvicskrém

Répás-mogyorós szendvicskrém

A téli hazai idény zöldségek egyike a sárgarépa, ami szerencsére igen sokrétűen felhasználható. Íme egy újabb ötlet - a vasárnapi húslevesen túl. Most épp szendvicskrémet készítettem belőle.