Hogyan találj időt a sportolásra?
2017.10.31 Krediesz
5 tipp, hogy ne az időhiány győzzön:

edzes540

„Nincs időm” – ugye te is számtalanszor hallottad már ezt a kifogást, ha szóba került a rendszeres mozgás? Ha te is úgy érzed, hogy elborítanak a feladatok, és sehogyan sem tudsz a programodba beleszuszakolni legalább heti 2-3 edzést, állj meg egy pillanatra, és gondold át a dolgot. Az alábbiakban egy vendégposztot olvashattok nálunk, amelyben Csiki Judit, a Zöldsaláta blog szerzője mutat 5 tippet, hogyan találhatsz időt a mindennapi testmozgáshoz. Íme:

  1. Csináld azt, amit szeretsz! Ne ragadj le annál, hogy ha fogyni akarsz, akkor futnod kell, ha izmosodni, akkor súlyzóznod. Keresd meg azt a sportágat, amelyet képes vagy valóban szenvedéllyel űzni, hogy alig várd a következő edzés időpontját – így kisebb az esélye, hogy az első nehézségnél feladod. Persze az sem árt, ha ez a sport hozzáférhető a közeledben (ha a legközelebbi jégpálya 100 kilométerre van, nem a legjobb választás a korcsolyázás), de a fitnesz-DVD-k és az internetes edzőtermek korában sokkal bővebbek a lehetőségek, mint akár csak öt éve.
  2. Tekintsd prioritásnak! Amikor a következő heti programodat tervezed, írd be az edzések időpontját a naptárba, és ragaszkodj hozzá annyira, amennyire mondjuk a munkahelyi értekezletekhez ragaszkodnál. Elvégre ha az értekezlet befektetés az előmeneteledbe, az edzés ugyanilyen fontos befektetés – az egészségedbe. Persze, ha valamilyen abszolút vis maior jön közbe, módosíthatsz az időponton, de máris írd be a naptárba, mikor pótolod a kihagyott edzést.
  3. Kelj korábban! Ha nem vagy kifejezetten későn kelő típus, és nem leszel fizikailag rosszul a reggeli edzéstől, kelj egy órával korábban, és kezdd a napot a sportolással. A reggeli edzésnek több előnye is van: például a nap hátralevő részében nem stresszelsz amiatt, hogy lesz-e időd sportolni. De az is hasznos hozadéka a reggeli sportnak, hogy fizikailag és lelkileg is feltöltődsz energiával, jobban megy a munka, ráadásul az anyagcseréd is azonnal repülőrajtot vesz.
  4. Csinálj két dolgot egyszerre! Biztosan vannak a napi programodnak olyan részei, amikor szellemileg nem túl nagy kihívást jelentő tevékenységekkel pihensz. Ha van kedvenc szappanoperád, amelyet minden nap megnézel, ragaszkodj hozzá továbbra is – csak közben csinálj meg pár felülést, néhány súlyzós gyakorlatot, vagy ha megteheted, vegyél egy szobabiciklit. Ha sikerül kialakítani a jó értelemben vett pavlovi reflexet, a főcímzene hallatán nemsokára szinte automatikusan pattansz fel a biciklire, vagy heveredsz le a tornaszőnyegre, és máris megvan a napi fél óra mozgás.
  5. Legyen a sport családi program! A családot és a barátokat is nyugodtan bevonhatod a sportprogramodba, nekik sem fog rosszat tenni a mozgás. A gyerekekkel lehet biciklizni, kirándulni, tollasozni, vagy akár a kertben,a trambulinon ugrálni, de a barátnőiddel is összejöhetsz cukrászdai üldögélés helyett egy nagy sétára. Még a randidat is szervezheted sportosra – a közös sportolás a kapcsolatot is szilárdítja.
Karácsony Babával

2014.12.09. 23:15

Az ünnepek alatt nagy lehet a kísértés, hogy a Babát is megkínáljuk sok finomsággal. Én mégis inkább azt javaslom, hogy maradjunk a hozzátáplálás fokozatosságánál az ünnepek alatt is és ügyes tervezéssel inkább úgy készítsük el a menüt, hogy abból a Kicsinek is tudjunk kínálni az életkorának megfelelő falatokat. A mai nap ehhez gyűjtöttem össze pár javaslatot:
13+1 jó tanács a tipegők táplálásához

2017.12.04. 23:29

Többen kérdeztetek a bölcsis korú (1-3 éves) kisgyerekek helyes táplálásával kapcsolatban.Összegyűjtöttem 14 hasznos tudnivalót, ami segíthet ennek megvalósításában. Íme:
Szoptatási praktikák nátha esetén

2017.12.04. 23:25

A nátha nem kíméli a szoptató anyukákat és gyakran csecsemőjüket sem. Ebben az írásunkban szeretnénk Veletek egy-két praktikát megosztani, hogy könnyebben átvészelhessétek Ti is, és szopizó gyermeketek is a náthás időszakot.
Adventi naptár  - az utolsó percben is :-)

2016.11.30. 03:45

Nemsokára kezdődhet az adventi naptárazás. Még mindig nem késő, hogy meglepd egyel gyermekedet és izgalmasabbá tedd vele a Karácsony várást. Íme néhány ötlet, ami megvalósítható/beszerezhető még az utolsó napon is.
Gyömbértea

Gyömbértea

Nemcsak azért jó választás, mert finom. Csökkenti például a nyálkahártyák irritációját, és gyulladáscsökkentő hatású, melyet ki lehet használni megfázás és hörghurut esetén, ami gyakori probléma a téli időszakban.

Zserbós szaloncukor

Zserbós szaloncukor

Ezt a fajta házi szaloncukrot már sokadik éve készítem,így mondhatni már hagyománynak számít nálunk. :-) Szeretettel ajánlom Nektek is:

Timi zöldborsós csirkemájraguja

Timi zöldborsós csirkemájraguja

Ezt a receptet egy kedves olvasónk küldte. Fogadjátok szeretettel!