Téli lélekmelegítő italok
2014.09.27 Krediesz
A megfelelő folyadékfogyasztás nélkülözhetetlen a szervezet zavartalan működéséhez. Dehidratáltság estén az immunrendszer sem képes megfelelően működni. A jól hidratált szervezet hatékonyabban végzi a kiválasztási és egyéb folyamatokat. Sajnos a hidegben kevésbé jelentős a hangsúly a folyadékfogyasztáson, pedig a nyálkahártyák kiszáradása kedvez a baktériumok és vírusok megtapadásának. Tehát ne feledkezzünk meg erről az őszi/téli hónapokban sem.

sutotokosital640

Az EFSA (Európai Élelmiszer-biztonsági Hatóság) a nők számára 2 literben, míg a férfiaknak 2,5 literben határozta meg napi ajánlott folyadék bevitelt - ami persze egyénenként változhat, például sportolás, szoptatás (...stb) esetén. Ha hosszú ideje ennél jóval kevesebbet iszol, akkor a szervezeted jelzései nagy eséllyel eltompulttá válhattak, ugyanis a tartós szomjazás csökkenti a szomjúság érzetet, így előfordulhat, hogy egy ideje már nem is kívánsz annyi folyadékot inni, de ettől függetlenül a szervezetnek szüksége van rá! A tartós vízhiány okozhat gyengeséget, fáradékonyságot, kimerültséget, szédülést, fejfájást, zavartságot, depressziót, izomgörcsöket, magas vérnyomást, kóros testsúly növekedést – szóval tényleg érdemes rá odafigyelni, legyen ez az első lépés, akár fogyni akarsz, akár csak az egészséges életmódra törekszel.
A megfelelő folyadékpótlás a gyerekek esetében is fontos. Ha keveset isznak, csökken a fizikai és szellemi teljesítőképesség, romlik a koncentráció és az immunrendszer megfelelő működéséhez is szükséges. A gyermekek nem mindig érzik a szomjúságot, játék és egyéb fontos teendőik közben gyakran elfelejtenek inni. Figyeljünk erre, és kínáljuk meg őket gyakran folyadékkal.
A legjobb szomjoltó a víz, nagyobb részt érdemes erre szoktatni már a gyerkőcöket is. Persze a folyadék fogyasztás terén – mint az egészséges táplálkozásban is – törekedhetünk a változatosságra, így ezt igény szerint nyugodtan kiegészítheted egyéb egészséges alternatívákkal. Tanulmányok is kimutatták, hogy a változatosság nagyobb mértékű fogyasztáshoz vezet, valamint a megfelelő mikrotápanyagokkal való ellátottsághoz is hozzájárulhat. A hidegebb évszakokban a testnek és a léleknek is jól esnek például a különböző forró italok, itt találhatsz pár konkrét receptötlet is hozzá:

Gyömbértea

Fűszeres almaital

Almás-sütőtökös lélekmelegítő

Gyümölcstea házilag
És szeretettel ajánljuk figyelmedbe ezeket a turmix italokat is:

Céklaturmix Nettitől

Piros turmix

Mariann

Források:

MDOSZ Táplálkozás Akadémia 2012.11. Immunerősítés

MDOSZ - Hidratáció és a különböző italok

krediesz.hu - Első lépcsőfok az egészség felé

Téli idény növényeinkről

2018.02.17. 13:28

Sok szó esik arról, hogy fogyasszunk minél többször - naponta legalább háromszor, de inkább ötször - zöldséget és gyümölcsöt, azok közül is a legjobbak a szezonális, az adott helyen megtermő, aktuális idényben érő fajták. A decemberrel beköszöntött a tél, amikor nem olyan bőséges a kínálat, de ekkor is érdemes törekedni arra, hogy minél gyakrabban kerüljenek zöldségek és gyümölcsök a tányérunkra. Hogy konkrétan mik ennek az időszaknak az idény növényei, és miért is jó, ha figyelembe vesszük hogy minek van szezonja, mai bejegyzésünkből megtudhatjátok.
5 tipp lelki egészségünk megújításához

2018.02.15. 11:45

Tavasszal általában a legtöbbünkben megérik a tisztulási, "újjászületési vágy". Ha felszedtünk néhány kilót a téli hónapok alatt, elindul testünk formálása. Tőlünk már megszokhattátok, hogy mindamellett, hogy ezeket a dolgokat is fontosnak tartjuk, nem feledkezünk meg arról - és Benneteket is erre biztatunk - hogy a testünk mellett figyeljünk oda lelki, szellemi egészségünk megőrzésére, feltöltésére, tisztán tartására is. A mai cikkünkben ahhoz adok ötleteket, hogyan tudjunk lelkünket is megújítani a testünkkel egyetemben, kihasználva a tavasz frissítő erejét.
10+1 egyszerű ötlet a tavaszi megújuláshoz

2018.02.15. 10:58

A természet jó példát mutat minden esztendőben arra, hogy hogyan kell újra és újra megújulni, megszépülni. A tavaszi időszak nekünk is jó alkalom arra, hogy kövessük példáját. Érdemes hangsúlyt fektetnünk a megelőzésre és nem csak akkor odafigyelni magunkra, amikor már konkrét baj van! A mai írásunkban összegyűjtöttünk pár egyszerű tippet a tavaszi megújuláshoz.
Réteges eper Nettitől

2015.03.16. 15:05

A nyáron nagyon sok epret kaptunk egy kedves barátunktól, akinek a családja termesztéssel foglalkozik. Így a fagyasztóba tetemes mennyiségű pürésített eper került...
Köleses zöldségleves

Köleses zöldségleves

Egy tápláló, finom és gyors zöldséges leves a hétköznapokra.

Gyömbértea

Gyömbértea

Nemcsak azért jó választás, mert finom. Csökkenti például a nyálkahártyák irritációját, és gyulladáscsökkentő hatású, melyet ki lehet használni megfázás és hörghurut esetén, ami gyakori probléma a téli időszakban.

Téli vitaminsaláta

Téli vitaminsaláta

A téli hónapok egy kiváló, vitaminban gazdag nyersanyaga a savanyú káposzta. Íme egy recept ötlet hozzá: