Mozgás, Anyu!
2018.03.11 Krediesz
Vendégszerzőnk, Csiki Judit, life coach írását olvashatjátok, melyben kisgyerekes anyukáknak ad ötleteket a rendszeres testmozgás megvalósításához.

mother-sport-640

A kisgyerekes anyák számára a rendszeres mozgás nem könnyű ügy: hol a fáradtság, hol az időhiány hiúsítja meg az edzést. Sőt, van, aki egy idő után szinte gondolni sem tud rá, hiába érzi, hogy hasznos lenne.
A nagy ellentmondás épp az, hogy amikor minden nap rettentő fáradtnak érzed magad, akkor különösen nagy szükséged lenne a mozgásra, hiszen felfrissít, energiát ad, oldja a stresszt, amelyben a kisgyerekek mellett szintén bőven van részünk. Segít, hogy jól működjön az immunrendszered, vagyis ne terítsen le egy kóbor nátha, és persze a fogyasztó hatásáról sem érdemes elfeledkezni. De mit tudsz tenni, amikor már jószerivel a percekkel sakkozol, hogy maradjon egy kis szabadidőd a család-munka-háztartás háromszögében?

Pihenj!

Az első és legfontosabb dolog: pihenj, amikor tudsz! Most joggal kérdezheted, hogy jön ide a pihenés, hiszen épp a mozgásról beszélünk? Nos, úgy, hogy amíg a padló alatt kúszol a fáradtságtól, addig nehezebb lesz rávenni magad arra, hogy mozogj, holott, ahogy fentebb is írtam, ilyenkor lenne rá a legnagyobb szükséged. De van az a fáradtsági állapot, amikor egyszerűen nem megy – ilyenkor viszont tényleg az az első, hogy legalább egy kicsit megpróbálj aludni. Ha az első babával vagy otthon, és ő még alszik napközben, akkor legalább az alvásidejének egy részét fordítsd a saját pihenésedre. Tudom, a háztartás, meg a többi kötelezettség – de  hidd el, ezek megvárnak, és hatékonyabban tudod majd elvégezni őket, ha pihentél egy keveset. Ha több a gyerek, ráadásul óvodások, iskolások napirendjéhez kell alkalmazkodni, akkor nehezebb a helyzet, de ha van egy kis időd, amikor szusszanhatsz egyet napközben, feltétlenül tedd meg, és amennyire csak lehet, próbálj este időben ágyba kerülni.

Légy reális!

Nem ez az az idő, amikor fitneszbajnokká kell avanzsálnod. Persze vannak szuper fitneszlédik, akik ilyenkor is eljutnak az edzőterembe hetente háromszor, nekik nagy tisztelet. De ha úgy érzed, hogy neked ez nem megy, akkor tudd, hogy kevesebb is elég.

Sétára fel!
Az egyik legjobb és leghatékonyabb edzést, ami nem más, mint a séta, a babás időszakban is könnyű kivitelezni. Ha a babakocsiban jól alszik a kicsi, akkor máris indulhattok, itt az idő, hogy a tágabb környéket is felfedezzétek. Egy óra séta már felér egy kisebb edzéssel. Amikor pedig a kicsi kinövi a babakocsit, akkor is el lehet indulni sétálni a parkba kismotorral, vagy a játszótérre, ahol nagy valószínűséggel  folytatod a gyerek utáni rohangálást. A séta egyébként akkor is az egyik legjobb testedzési forma, ha van egy fél órád, amit egyedül tölthetsz. Amikor már zsong a fejed az egész napi pörgéstől, fél óra gyaloglás (vagy amikor már elérsz a haladóbb szintre, kocogás, futás) csodásan ki tudja tisztítani a gondolataidat, miközben a testedet is megmozgatja.

Sok kicsi sokra megy
Érdemes azt is végiggondolni, hogy 10 percnyi edzés sem haszontalan – pontosan 10 perccel több, mint a semmi. Ha csak pár perced van a tornázásra, akkor gyorsan melegíts be, és máris csinálhatsz néhány guggolást, felülést, de akár gyalogolhatsz is helyben, akár a tévé előtt. Persze ettől csodát várni nem kell, de azt hamar tapasztalhatod, hogy míg korábban két lépés után elfáradtál, most fokozatosan egyre többet bírsz majd.

Együtt a család
Akinek könnyen megy a babával együtt végzett torna, az máris megoldotta a legnehezebb feladatot, hiszen úgy tölt minőségi időt a gyermekével, hogy közben mozog is. De akinek ez valamiért nem jön össze, annak sem kel elkeserednie. A hétvégi családi együttlét ugyanis a mozgásra is remek alkalom. Lehet együtt kirándulni, fogócskázni, nagyobb gyerek esetén tollasozni, focizni, vagy amit épp mindenki szeret. És mivel sok kicsi sokra megy, ezek a hétvégi mozgásos programok is százszor többet érnek, mintha a tévé előtt tespednénk.

Ha nehezen találsz időt a sportolásra, további tippeket itt találsz!

Csiki Judit

life-coach, szín- és stílus tanácsadó

http://zoldsalata.blogspot.hu/

21 napos tavaszi kihívás - hogy újra jól érezd magad a bőrödben

2018.03.19. 10:53

Tarts Velünk a következő 21 napban, hogy felfrissítsd a tested-lelkedet a téli szürkeség után! Tudom, ha kinézünk az ablakon még nem annyira a tavaszi megújulás jut senkinek sem az eszébe, de nem hagyjuk, hogy ez kedvünket szegje, és a kihívás végére csak megjön az igazi tavasz is :-) Vágj bele!
10+1 egyszerű ötlet a tavaszi megújuláshoz

2018.02.15. 10:58

A természet jó példát mutat minden esztendőben arra, hogy hogyan kell újra és újra megújulni, megszépülni. A tavaszi időszak nekünk is jó alkalom arra, hogy kövessük példáját. Érdemes hangsúlyt fektetnünk a megelőzésre és nem csak akkor odafigyelni magunkra, amikor már konkrét baj van! A mai írásunkban összegyűjtöttünk pár egyszerű tippet a tavaszi megújuláshoz.
21 napos tavaszi kihívás - 17. nap: tej- és tejtermékek

2018.03.30. 16:30

Tej és tejtermékek
10+1 tipp a tej és tejtermék fogyasztásának növelésére

2018.04.03. 02:19

Országos Táplálkozás és Tápláltsági Állapot Vizsgálat (OTÁP 2014) adatai szerint a hazai lakosság 84%-ának a napi tej- és tejtermékfogyasztása nem éri el az ajánlott értéket. Javítsunk a statisztikán, íme 10+1 tipp a megvalósításhoz:
Zöld saláta görögdinnyével

Zöld saláta görögdinnyével

A görögdinnyét zöld salátával próbáltátok már? Érdemes! Íme egy recept hozzá:

Cukkinis szendvicskrém

Cukkinis szendvicskrém

Jó pár éve kóstoltam meg először ezt a verziót, az egyik kolleganőm hozott belőle egy névnapi buli alkalmából. Azóta is gyakran készítem. Íme a recept:

Dióskevert

Dióskevert

Ez a nagymamám egyik hagyományos receptje - kissé reformosított formában. Gyors, egyszerű és finom :-)