21 napos tavaszi kihívás - 1. nap: mindennapi örömök
2018.03.19 Krediesz
Tavaszi kihívásunk szlogenje: "hogy újra jól érezd magad a bőrödben!" - így kezdésnek rögtön ezzel a témával indítunk.

01mindennapi-oromok640

Tudatosítás, tudatosítás, tudatosítás

Bármilyen változtatásnak ez az alapja. Akár az életmódodon akarsz változtatni, akár a pénzügyeiden, a kapcsolataidon ... bármin, ahhoz hogy valóban eredményt érhess el, az első lépés, hogy őszintén megnézed mi a helyzet a mostani állapotodban, és végiggondolod, hogy jutottál el idáig, mivel tartod ezt fent, majd azt is, hogy mi volna szükséges ahhoz, mit tudnál tenni azért, hogy jobb legyen a helyzet. A mi példánkra visszatérve, gondold végig azt, hogy hogy érzed magad most a bőrödben, és azt is, hogy mire volna szükséged ahhoz, hogy jobban érezd magadat.

tavszi-kihivas-01-mindennapi-oromok_640_krediesz_600dpi

1. napi feladat: Mindennapi örömeink

Keress a mai napodban egy nyugodt 10-15 percet arra, hogy le tudj ülni egy papírral, és válaszolj a következő kérdésekre:

  • Hogy érzed magad most a bőrödben?
  • Mitől éreznéd jobban magad? Írj egy örömlistát! Sorolj fel 10 dolgot (legalább), ami örömet szerez neked. Jegyezz fel minél több olyan dolgot, ami feltölt, jó kedvre derít, felfrissít, amit szívesen teszel. Főként „mindennapi örömök kerüljenek” ide - olyan dolgok, amelyek megvalósítására lehetőséged van a mindennapokban, rövid és gyorsan feltöltő tevékenységek.  Hiába tenne boldoggá például egy koktélparty a régi barátnőiddel (akinek a fele a Föld, de legalábbis az ország másik felén él jelenleg, meg amúgy is szoptatsz....) vagy egy hét nyaralás a Bahamákon, ha erre most nincs reális esélyed. Olyan dolgokat írj fel, amiket meg tudsz tenni MOST. Az én listám pl. így néz ki:

Mindennapi örömök, Mariann

  1. Zenehallgatás (Kowlsky meg a Vega, Margaret Island, Bagdi Bella, Oliver Riz, Bon Jovi)
  2. Meditáció (Bagdy Emőke: Relaxáció, megnyugvás, belső béke könyvének CD mellékletéről, kb. 15 perces - ez most az aktuális kedvencem)
  3. Arcmosás hideg vízzel és gyors krémezés
  4. Boksz vagy tánc
  5. 15 perc csend, mellé esetleg firkálgatás
  6. Egy kis olvasás (főleg a novellákat és a pszihológiai témájú magazinokat preferálom mostanság, mert egy-egy cikk végigolvasására még van is reális esélyem)
  7. Felnőtt színezők (ebbe sokszor a gyerekek is szívesen beszállnak - igaz kicsit más lesz a végeredmény, de legalább jól szórakozunk)
  8. Imádkozás
  9. Negyed óra egy kád forró, habos vízben - ezt szívesen kombinálom a zenehallgatással
  10. Egy csésze tea vagy kávé
  11. Tudatos légzés (nem csinálok mást pár percig, csak a légvételemre figyelek. Ha feszültnek érzem magam, akkor mély levegő: orron át be, szájon át ki... nem hangzik túl "érdekesnek", de baromi jó relaxáló, harmonizáló hatása van :-) Próbáljátok ki! :-))
  12. Lista írás - igen, engem boldogít. :-D Nagyon szeretem a rendszereket, így imádok listákaat írni. Sokkal jobban érzem magam attól, ha tudom mit kell tennem. És nem elég fejben megtenni, sokkal jobb érzés, ha kiírom magamból. Az őskáosz megszelidül, átlátom mit kell tenni, és mivel tudom mit akarok, sokkal hatékonybban is haladok a dolgaimmal. Hogy miről írok listát? Tennivalókról, kajázásról (nem teljes étlap, de az ebédet le szoktam tervezni), bevásárláshoz, az aktuálisan használt megerősítéseimről, netes elintézni valókról, munkafeladatokról... és persze az örömlista :-) Ha Te is szereted rendszerezni a dolgaidat, szerettel ajánlom figyelmedbe az ingyen letölthető heti tervezőnket, amiben helyet kapott az egészséges életmód összes alappillére, mint a táplálkozás, a testmozgás és a lelki dolgok is.

Ha ezzel végeztél, akkor hajts is végre 1-et közülük a mai napon. A kihívás alatt minden nap figyelj arra, hogy 1 dolgot minden áldott nap csinálj meg erről a listádról. Az örömlistádat tartsd mindig szem előtt, és ha eszedbe jutnak újabb ötletek, akkor bővítsd kedvedre.

Fontos, hogy LE IS ÍRD, necsak fejben végezd el a feladatot - más a hatása.

Ha van kedvetek, hozzászólásban a FB eseménynél az 1. nap feladatánál osszátok meg velünk a saját listátokat, hogy meríthessünk ötleteket egymáséiból is. :-)

Zárásként fogadjátok szeretettel a mai napra ezt a lejátszási listát, ahol összegyűjtöttem pár igazán jó hangulatú számot, amiből árad az életerő (Nekem legalábbis...bár ez tudom, elég szubjektív). Ha tényleg semmire nincs időd a gyerekek mellett, akkor hallgasd ezt (vagy a saját kedvenceidet) akár háttérzeneként is, szerintem már ez is segít, hogy az ember jobban érezze magát a bőrében!

Köszönjük, hogy velünk tartottatok ma! Várunk Benneteket szeretettel holnap is, a kihívás 2. napján. Ha tetszik, amit itt találtok, szóljatok a barátnőtöknek is! ;-)

Itt tudtok csatlakozni a FB eseményhez, ahol minden nap kint lesznek a friss feladatok, és ahol meg tudjuk beszélni őket:

https://www.facebook.com/events/1910030762349939/

7 apró trükk a sikeres fogyáshoz

2014.08.29. 23:17

Te is azok közé tartozol, akik új évkor mindig új lendülettel állnak neki, hogy megreformálják az életmódjukat? Aztán a napok múlásával csökken, majd teljesen elfogy a lelkesedésed és marad minden a régiben. Ha igen, itt találhatsz pár apró trükköt, ami segíthet a tartós és sikeres fogyás elérésében:
21 napos tavaszi kihívás - hogy újra jól érezd magad a bőrödben

2018.03.19. 10:53

Tarts Velünk a következő 21 napban, hogy felfrissítsd a tested-lelkedet a téli szürkeség után! Tudom, ha kinézünk az ablakon még nem annyira a tavaszi megújulás jut senkinek sem az eszébe, de nem hagyjuk, hogy ez kedvünket szegje, és a kihívás végére csak megjön az igazi tavasz is :-) Vágj bele!
5 tipp lelki egészségünk megújításához

2018.02.15. 11:45

Tavasszal általában a legtöbbünkben megérik a tisztulási, "újjászületési vágy". Ha felszedtünk néhány kilót a téli hónapok alatt, elindul testünk formálása. Tőlünk már megszokhattátok, hogy mindamellett, hogy ezeket a dolgokat is fontosnak tartjuk, nem feledkezünk meg arról - és Benneteket is erre biztatunk - hogy a testünk mellett figyeljünk oda lelki, szellemi egészségünk megőrzésére, feltöltésére, tisztán tartására is. A mai cikkünkben ahhoz adok ötleteket, hogyan tudjunk lelkünket is megújítani a testünkkel egyetemben, kihasználva a tavasz frissítő erejét.
21 napos tavaszi kihívás - 20. nap: találd meg a mantrád

2018.04.05. 17:21

A mai nap arról lesz szó, hogy mire összpontosítsd az elmédet, ha szeretnéd jobban érezni magad, és tartós változást elérni az életedben.
Avokádós citrussaláta

Avokádós citrussaláta

Ilyenkor télen a citrusos saláták az egyik kedvenceim - mint például ez. Nálunk a karácsonyi menüben is szerepet kap ez a recept.

Gyömbértea

Gyömbértea

Az ünnepek után se engedd, hogy lelombozzanak a hideg, borús, szürke hétköznapok! Tedd fel magadnak a kérdést, mi az, ami jól esne ilyenkor? Mit szólnátok például egy gyömbérteához?

Répás-mogyorós szendvicskrém

Répás-mogyorós szendvicskrém

A téli hazai idény zöldségek egyike a sárgarépa, ami szerencsére igen sokrétűen felhasználható. Íme egy újabb ötlet - a vasárnapi húslevesen túl. Most épp szendvicskrémet készítettem belőle.