21 napos tavaszi kihívás - 8. nap: táplálkozz tudatosan!
2018.03.21 Krediesz
A keddi kihívás napokon a tudatosításé a főszerep. A mai nap az étkezési szokásaink mozgatórugóit vizsgáljuk meg közelebbről.

tavszi-kihivas-08-tudatosetkezes_640_krediesz_600dpi

Tanuljunk meg különbséget tenni a fizikális éhség és az érzelmi éhség, sóvárgások között. Már csak azzal, hogy figyelünk magunkra és tudatosítjuk ezeket a folyamatokat, segít hogy visszakerüljön a kezünkbe az irányítás. Egyszerűen tedd fel magadnak a kérdést mindig, mielőtt ennél/bekapnál egy falatot, hogy valóban éhes vagy-e .
A cél a tudatos étkezés, ami azt jelenti, hogy figyelemmel kísérjük, és tudatában vagyunk annak, amit éppen elfogyasztunk. Akkor eszünk, amikor valójában, fizikálisan is éhesek vagyunk. Evés közben az élelmiszer tulajdonságaira fókuszálunk, érezzük annak ízét, illatát, állagát, felismerjük az ezekre adott szubjektív érzéseinket, mint a „jól esik” és a „nem kívánom”, illetve az éhség és a jóllakottság belső jelzéseit. Addig eszünk, ameddig jól esik. Nem esszük meg az ételt csak azért, hogy ne maradjon a tányéron. Igen, ott hagyjuk a gyerek maradékát is. :-)

08tudatostapl

Az is előfordulhat, hogy azért eszel, mert bizonyos lelki űröket próbálsz meg betölteni vele. Az érzelmi, lelki problémák mögött nem feltétlenül valami mély pszihés sérülés, trauma áll - bár ez is előfordulhat. (Ebben az esetben mindenképp javasolt szakképzett pszihológus segítségét igénybe venni!) Gyakrabban ezek inkább olyan problémákból fakadnak, amit a legtöbben normálisnak tartunk, mint például a szórakozás-, a szeretet-, az izgalom- vagy a pihenés iránti vágy. Ilyenkor érdemes végiggondolni, hogy mivel tudnád megoldani a problémát, és ha ez sikerül, akkor az étkezésed is normalizálódik. Már az is sokat segít, ha figyelsz magadra, és tudatosítod ezeket a folyamatokat.

Ha arra a megfigyelésre jutsz, hogy gyakori probléma nálad, hogy evéssel kompenzálsz különböző lelki problémákat, illetve ha túlsúllyal küzdesz, érdemes tovább olvasnod a témában vagy szakképzett pszihológushoz fordulni. Ha ezeket a problémákat meg tudod oldani, sokkal nagyobb eséllyel tudsz nekiállni egy életmódváltásnak, különben nagy valószínűséggel csak még egy dolog lesz az életedben, ami frusztrációt okoz. Ha például azért eszel sokszor, mert ingerhiánnyal küzdesz - ami gyakori probléma például a gyerkekkel otthon lévő GYES-es anyukák körében - amikor úgy érzed, hogy az a napod fénypontja, mikor leülsz 5 perrcre és megeszel egy kakaós csigát... ha ebben az esetben még a "kaja élményt" is megvonod magadtól, még kevesebb inger ér ezáltal, még rosszabbul érzed magad ... ördögi kör ... lásd: kör ördögi.... Szóval ez esetben először arra kell megoldást találni, hogy mivel tudnád kicsit színesebbé tenni, feldobni a napjaitokat, mitől éreznéd jobban magad - lásd kihívásunk 1. napi feladata - és ha ezek után, már egy jobb lelkiállapotban állsz neki az életmódod, táplálkozásod megreformálásának, sokkal nagyobb az esélyed a sikerre.

Ha szeretnél jobban elmélyülni ebbe a kérdésben, szeretettel ajánljuk figyelmedbe Dr. Lukács Liza könyveit, a legjobbak a témában illetve nemrég megjelent Tavaszi megújulás életmód programunkat, ahol végigveszzük ezt a folyamotot, hogy mit tehetsz azért, hogy testileg-lelkileg megújulhass, tartósan egészséges szokásokat alakíthass ki és jobban érezd magad. Részletek az programról itt:

tavaszi-megujulas-eletmod-program-krediesz-640

21 napos tavaszi kihívás - hogy újra jól érezd magad a bőrödben

2018.03.19. 10:53

Tarts Velünk a következő 21 napban, hogy felfrissítsd a tested-lelkedet a téli szürkeség után! Tudom, ha kinézünk az ablakon még nem annyira a tavaszi megújulás jut senkinek sem az eszébe, de nem hagyjuk, hogy ez kedvünket szegje, és a kihívás végére csak megjön az igazi tavasz is :-) Vágj bele!
5 tipp lelki egészségünk megújításához

2018.02.15. 11:45

Tavasszal általában a legtöbbünkben megérik a tisztulási, "újjászületési vágy". Ha felszedtünk néhány kilót a téli hónapok alatt, elindul testünk formálása. Tőlünk már megszokhattátok, hogy mindamellett, hogy ezeket a dolgokat is fontosnak tartjuk, nem feledkezünk meg arról - és Benneteket is erre biztatunk - hogy a testünk mellett figyeljünk oda lelki, szellemi egészségünk megőrzésére, feltöltésére, tisztán tartására is. A mai cikkünkben ahhoz adok ötleteket, hogyan tudjunk lelkünket is megújítani a testünkkel egyetemben, kihasználva a tavasz frissítő erejét.
21 napos tavaszi kihívás - 20. nap: találd meg a mantrád

2018.04.05. 17:21

A mai nap arról lesz szó, hogy mire összpontosítsd az elmédet, ha szeretnéd jobban érezni magad, és tartós változást elérni az életedben.
21 napos tavaszi kihívás - 19. nap: teaidő

2018.04.05. 16:24

Szombat a kihívásos napokon a finomságok ideje. A mai napra egy kis teázást tervezünk be. :-)
Medvehagyma krémleves

Medvehagyma krémleves

Ha tavasz, akkor medvehagyma! :-) Sok finomságot lehet belőle készíteni, például krémlevesnek is remek alapanyag.

Napfény turmix

Napfény turmix

Végre itt az igazi tavaszi napsütés! Ünnepeljük meg ezzel a frissítő turmixal! :-)

Barbecue csirkemell balzsamecetes salátával á lá P-anír

Barbecue csirkemell balzsamecetes salátával á lá P-anír

Könnyű csirkés ebéd vagy vacsi. Próbáljátok ki!